Om naturbørnehaven og Naturvuggestuen

Kære forældre

Naturbørnehavens og vuggestuens opgave er, i samarbejde med forældrene, at hjælpe barnet til at blive “et helt menneske”, der på bedst mulig vis “dannes til at leve livet”. I Naturbørnehaven og vuggestuen er barnelivet betydningsfuldt i sig selv, og ikke blot en forberedelse til voksenlivet.

En forudsætning for at barnet kan lære, er, at barnet har lyst til at lære – og en væsentlig del af læring foregår gennem leg.

I børnehaven og vuggestuen er barnets trivsel derfor i højsædet. Udgangspunktet er det enkelte barns livssituation, og hvert barn betragtes som unikt. Der er i alt 25 børn i børnehaven og vuggestuen.

Naturbørnehaven og vuggestuen har:

• Rolige og uforstyrrede omgivelser.
    • Skov, legeplads, boldbaner og bålhytte med bålsted.
    • Fællesspisning for alle med servering fra skolens køkken.
    • Frisk frugt til alle.
    • niveaufri adgang og handicapvenligt toilet etbleret med økonomisk tilskud fra vanførfonden