Opdatering. (8.april  2020)

Kære forældre

Som I alle nok har set, og hørt, åbnes der igen op for daginstitutioner (vuggestue og børnehave) og for skoleelever i 0. – 5. klasse, under særlige forhold og betingelser. Dette sker i hele landet fra d. 15.4, eller snarest derefter når det er muligt at tage højde for de opstillede restriktioner og vejledninger fra myndighederne.

Foreløbig kan vi melde følgende ud for Thorlund:

• Der åbnes tidligst for skole, SFO, børnehave og vuggestue torsdag d. 16.4. Indtil da er der nødpasning ved tilmelding her på mailen.
  • Inden opstart udsendes vejledning til hvordan I, forældre og børn, kan / skal gøre for at vi sammen overholder de fra myndighederne opstillede restriktioner og vejledninger.
  • Vi skal forberede jer på, at det ikke bliver en dagligdag som I og børnene kender fra den normale dagligdag i Thorlund. Vi vil gøre alt hvad vi kan for at leve op til myndighedernes krav, hvilket vil betyde store forandringer, indtil vi er igennem denne nye fase.
  • Selvom vi vil gøre alt hvad vi kan – kan vi ikke garantere, at det bliver nøjagtig som vi håber – det er ”små” børn og elever vi tager imod, og det bliver svært at efterleve alle de opstillede målsætninger til punkt og prikke.
  • Eleverne fra 6. – 9. klasse fortsætter med fjernundervisning / virtuel undervisning derhjemme.
  • Vi fortsætter med madordningen for alle, men det bliver udeservering i potionsanrettede mængder.
  • Der tilbydes ikke morgenmad til dem der møder tidligt. Vi håber I alle har mulighed for at spise hjemmefra.
  • Vi håber så mange som muligt kan møde så sent som muligt i morgenpasning, så børnene kan afleveres ude. Det vil betyde rigtig meget for at kunne leve op til anvisningerne.

Inden opstart vil vi gerne have en tilbagemelding fra jer alle om I har tænkt jer at benytte pasningstilbuddet og skoletilbuddet fra opstart og indtil d. 10. maj, hvor denne første fase slutter.

Vi skal oplyse alle skoleforældre om, at det forventes, at man sender børnene i skole fra 0. – 5. klasse, og at der ikke tilbydes fjernundervisning, hvis man bliver hjemme. (beslutning fra ministeriet)

Så alle, i både skole, sfo, børnehave og vuggestue bedes melde tilbage her på mailen om man påtænker at sende sit barn / sin børn i skole / institution. Skriv også gerne hvor meget i SFO og børnehave / vuggestue, hvis I kan.

Tilbagemelding – Hurtigst muligt og senest lørdag d. 11.4.

Hvis man benytter morgenpasning bedes man også skrive fra hvilket tidspunkt på dagen (gerne så sent som muligt).

Spørgsmål – sendes her på mailen. Ved mere presserende ting kan man kontakte Søren på 50567009.

NB: På næste bestyrelsesmøde d. 14.4 tages der stilling til hvad vi gør med betaling for madpengene i marts og april.

Venlig hilsen og god påske

Søren